♔ku tetap menanti.. plizz cOmeback ! :(♔
Monday, June 6 | 1:40 AM | 3 love drops
ary tu.. kte gurau gurau.. kte gelak same same.. kte nanges same same.. semuanye brsme.. tp.. knpe skrg da xde ? mne ? mne semua tu pegi? mne peginye org yg plg ak syg ? nenek.. nenek kat mne ? npe kau tggal kn aku nenek ? dlu.. mse aku sedeh.. kau salu ade temani aku.. dgar masalah aku.. beri nasihat pd aku.. tp skrg.. kau xde di sini.. oh tuhan.. knpe sgalenye brlaku begitu pantas ? hanya satu saat sgalenye tlah berakhir..knpe pelu dy yg kau ambil ? knpe kau x gantikan saje tmptnye dgn ku? rindunye aku pd arwah.. nenek... kau banyak mengajar aku..mendidik aku mnjadi seorg gadis yg baek..tuk mnjage maruah diri..alangkah baeknye jika kau maseh ade..akan aku penuhi sgale pmntaanmu itu nek.. dlu..nenek slalu marah ble aku degil..kejar kejar aku dgn hanger..hehe... ble nenek bebel bebel,aku terus ciom pipi nek brulang2 kali..smpai la nenek benti bebel..tp.. skrg.. da xde sape lg yg nk bebel kat telinga aku..xde sape lg yg aku boleh ciom mcm dlu..yg aku dapat plok mcm dlu..ermm.. sgalenye hanye kenangan...
~maseh lg aku ingat..sebulan seblm arwah pegi..nnek masuk ospital..KPJ..mase tu aku dkat asrama..aku fom3 mse tu.. nk pmr..aku mintak blik sbb nak jaga nenek kat wad..mlm tu.. ak jaga nenek kat wad.. aku tgok nenek senyum ble nmpk aku dtg..aku pluk nenek mse tdo..smgu lpas tu..nenek klua dpd wad..nenek bransur chad :) .. aku truskn pljaran ak cam bese..blik ke asrama..walaupn aty aku berat nk tgalkn nenek..aku tpksa jgk..2 mggu slps tu..cuti skola..mama amek aku kat asrama..mama ckp nenek sebut2 nama aku..mgkin nenek rndu aku..kteorg trus pegi uma maklong.. aku plok nenek.. aku ciom nenek cam bese yg aku wat.. aku tgok nenek pucat sgt.. nenek xnk mkn.. mlut nenek trkumat kamit ucap shahadah..mama ckp smlm nenek mkn byk sgt..tp arini 1 ape pn dy xmkn..ak tnye nenek ingt aku x..?? tp.. nenek diam aje..mama bisik kat telinge aku.rupanye nenek x ingt ak da..nenek da nyanyuk..aku nanges..nanges.. n nanges..tp ak tau..nnek laung nme aku dlm aty dy..mlm tu..kami tdo kat uma maklong..aku bacekn nenek yasin..spya nenek cpat chad..n sebut nme aku lg..akhernye aku terlelap..
~sedar sedar..mama kjut ak ngn adek bgun.. mse tu da subuh.. mama ckp.. nnek da xde..ak trus brlari ke bwh..msuk blik nenek..aku jerit.. laung pggil nnek..tp nenek x sahut..mata nenek tpjam..ak nmpk mama,maklong n laen2 bace yasin kat sudut blik..ak cium nenek..ak pluk dy..nenek..nenek,,bgun laa...jgn tgl ya nek..tp nenek diam jgk..tgn nnek sejuk sgt..kaki nenek da pucat..aku rase nak pengsan..aku hanye mampu duduk n tangisi pmrgian nenek..
~mase nak mandikn arwah..aku tlg mandikan dy..xsggup bg org laen pgg2 nenek..nanti nenek saket..mase mandikn arwah.,.airmate  ney x benti2 mnitis..mase org nak kapankan arwah..rase nk tolak dowg suruh dorg blik..sygnye kat nenek..tp..mama ckp aku pelu ingat yg ALLAH lbih sygkn nenek..
~sblum nk msukkn arwak ke dlm keranda..semua cium nenek dlu...smpai je turn aku..aku nanges lg..cium pipi nnek puas puas.. lame lame.. pluk nenek erat erat.. bpuluh puluh kali... lpas ney da xde lg org yg aku dpt ciom n plok mcm tu..!
~mase arwah nk ditanam.. aku nanges kat bahu abg long..x sggup tgok org gali n tanam nenek..rase nk gali semula biar nenek idup lg..tp...aku ttp x ley wat pape..!
~andai saje nenek maseh ade skrg.. aku akan jage dy.. aku xkan wat dy marah lg.. aku takkn degil2 lg..maafkan aku nenek atas sgale khilafku di spnjang idupmu..dan skrng..sgalenye hanye tggal memori yg tetap akn utuh di dalam sanubari..slamenye..moga arwah di tempatkan di dlm golongan org org yg soleh..AMIN..al-fatihah~


                           that's all are memory..

Labels:


Hearts, ayla nadia

♥ Past / Future ♥